Program 8 Konferencji
26.04.2025 - KONFERENCJA WARSZTATOWA „Dziecko z autyzmem w przedszkolu - zachowania trudne”
10:00-10:20 Rejestracja online uczestników konferencji.
10:20-10:30 Otwarcie konferencji, przedstawienie prelegentów.
10:30-12:20 Warsztat A – Jak znaleźć przyczynę zachowania? Analiza funkcjonalna zachowania. mgr A. Piętka, mgr B. Gorzelniak - Stencel; Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem, Poznań.
Zachowania trudne zakłócają dzieciom z zaburzeniem ze spektrum autyzmu funkcjonowanie w grupie, naukę i usamodzielnienie się. Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się, jak stosowana analiza zachowania definiuje zachowania trudne, jakie są ich przyczyny, funkcje i co sprawia, że się powtarzają. Słuchacze przeanalizują przykłady z praktyki przedszkola i własnych doświadczeń, aby poznać i zrozumieć mechanizm ich powstawania.
12:30-14:20 Warsztat B – Jak planować terapię, aby rozwijać prawidłowe zachowania u dziecka? mgr M. Świerzowska, mgr J. Januszewska; Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem, Poznań.
Właściwe planowanie środowiska dziecka, dobrze dobrany program edukacyjno- terapeutyczny, kształtowanie pozytywnych zachowań to czynniki, które każdy nauczyciel powinien uwzględnić w planowaniu terapii osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Podczas warsztatów omówione zostaną strategie, które pomagają eliminować zachowania trudne u osób ze spektrum. Uczestnicy dowiedzą się jak postępować zanim uczniowie zaangażują się w zachowania trudne, jak zmienić środowisko na sprzyjające nauce właściwych zachowań.
14:30-16:20 Warsztat C - Jak reagować, kiedy pojawi się zachowanie trudne? Analiza przypadków. mgr L. Domańska , mgr Z. Rochowiak; Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem, Poznań.
Zachowania trudne w środowisku edukacyjnym, zdarzają się w różnych sytuacjach i pełnią określone funkcje. Dzieci w spektrum, kiedy angażują się
w zachowania niepożądane, nie korzystają w pełni z zajęć edukacyjnych, a także nie są w stanie budować relacji społecznych.
Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się, jak ma zachować się nauczyciel, kiedy zachowania trudne się pojawią. Omówione zostaną konkretne przypadki z zajęć indywidualnych, a także grupowych.
.
16:30 Zakończenie wydarzenia.