Program 8 Konferencji

26.04.2025 - KONFERENCJA WARSZTATOWA „Dziecko z autyzmem w przedszkolu - zachowania trudne”

 

10:00-10:20 Rejestracja online uczestników konferencji.

10:20-10:30 Otwarcie konferencji, przedstawienie prelegentów.

 

10:30-12:20  Warsztat A – Jak znaleźć przyczynę zachowania? Analiza funkcjonalna zachowania.  mgr A. Piętka, mgr B. Gorzelniak - Stencel; Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem, Poznań. 

 Zachowania trudne zakłócają dzieciom z zaburzeniem ze spektrum autyzmu funkcjonowanie w grupie, naukę i usamodzielnienie się. Podczas warsztatów uczestnicy    dowiedzą się, jak stosowana analiza zachowania definiuje zachowania trudne, jakie są ich przyczyny, funkcje i co sprawia, że się powtarzają. Słuchacze przeanalizują przykłady z praktyki przedszkola i własnych doświadczeń, aby poznać i zrozumieć mechanizm ich powstawania. 

 

12:30-14:20  Warsztat B – Jak planować terapię, aby rozwijać prawidłowe zachowania u dziecka?  mgr M. Świerzowska, mgr J. Januszewska;  Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem, Poznań. 

Właściwe planowanie środowiska dziecka, dobrze dobrany program edukacyjno- terapeutyczny, kształtowanie pozytywnych zachowań to czynniki, które każdy nauczyciel powinien uwzględnić w planowaniu terapii osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Podczas warsztatów omówione zostaną strategie, które pomagają eliminować zachowania trudne u osób ze spektrum. Uczestnicy dowiedzą się jak postępować zanim uczniowie zaangażują się w zachowania trudne, jak zmienić środowisko na sprzyjające nauce właściwych zachowań.

 

  14:30-16:20   Warsztat C - Jak reagować, kiedy pojawi się zachowanie trudne? Analiza przypadków.   mgr L. Domańska , mgr Z. Rochowiak; Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem, Poznań. 

Zachowania trudne w środowisku edukacyjnym, zdarzają się w różnych sytuacjach i pełnią określone funkcje. Dzieci w spektrum, kiedy angażują się
w zachowania niepożądane, nie korzystają w pełni z zajęć edukacyjnych, a także nie są w stanie budować relacji społecznych.

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się, jak ma zachować się nauczyciel, kiedy zachowania trudne się pojawią.  Omówione zostaną konkretne przypadki z zajęć indywidualnych, a także grupowych.

.

16:30  Zakończenie wydarzenia.